وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

سردار شهید محمّد باقر مشهدی عبادی

وصیت نامه سردار شهید محمّد باقر مشهدی عبادی

بسم الله الرحمن الرحیم

«ما تا آخر عمر با آمریکا می جنگیم»  

                                                                                                      امام خمینی (ره)

«اهل الدنیا کربک سیار یهم وهم قیام»

اهل دنیا سواری هست که سیر داده می شوند ولی آنها در خواب هستند.

                                                                                                       حضرت علی (ع)

چه خوش است دست از جان شستن و دنیا را سه طلاقه کردن،از همة قید و بند اسارت حیات آزاد شدن بدون همّ بر علیه ستمگران جنگیدن،پرچم حقّ را در صحنة خطر و مرگ بر افراشتن،به همة طاغوتها و باطل ها و تمامی نا حقّ ها نه گفتن،با سینة باز و با مســرّت و شادی به استقبال شهادت رفتن،. . . دوست دارم که کــوله بار خود را از غــم و اندوه و درد و رنج انباشته بدوش کشــم و شنا کنـان سوی ساحل مرگ بروم.

 

خوش دارم  وقتی که شهید شدم جسد من را پیدا نکنند تا دیگر یک وجب از خاک این دنیا را اشغال نکنم.

خدایا تو می دانی که در تمامی حمله هایی که ما بودیم فقط نام تو را بر زبان آوردیم و با یاد تو و به کمک تو و با نیروهای غیبی تو و امام زمان(عج)تو کار را شروع کردیم،در شبهای تاریک در سنگر فقط تو نگهدار ما بودی و در شبهای تار تو مونس دردها و غمهایم بودی.

پرروردگارا از آنچه که انجام داده ام اجر نمی خواهم به خاطر کارهائیکه کرده ام فخر نمی فروشم و از تو هیچ چیزی نمی خواهم زیرا هر چه کرده ام تو داده ای همة استعداد های من همة کارهای من،همة وجود من زادة اراده تست.

خدایا تو در مواقع خطر مرا تنها نگذاشتی،تو در کویر تنهایی یاور شبهای تاریک من شدی،تو در ظلمت و تاریکی و نا امیدی دست مرا گرفتی و به من امید دادی و کمک کردی،خدایا دل دردمندم آرزوی آزادی می کند و روح پژمرده ام خواهش تمنای پرواز به سوی ترا دارد،تا از این غربتکدةسیاه و تاریک به وادی عدم بکشاند و از بار هستی دریچه ای پر افتخار از این دنیای خاکی بسوی آسمانها باز کردی و لذّت بخش ترین امید حیاتم را در اختیار گذاشتی و به امید استخلاص تحمّل همة دردها و رنجها و شکنجه ها را میسّر کردی.

 

خدایا،خدایا تا انقلاب مهدی

خمینی را نگهدار

(( محمد باقر مشهدی عبادی ))

 

محل شهادت:            عملیات خیبر                                                     

تاریخ شهادت:            2/62         

 

سردار شهید شاپور برزگر

وصیت نامه سردار شهید شاپور برزگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تاریخ را که می‌نگرم پر از حوادثی است که در جوامع مختلف بشری رخ داده در اثر حادثه‌ها ، عدة بی‌شماری از انسانها به خاطر تعدادی دیگر از بین رفته‌اند . قدرتمندها ، ضعیفها را از سر راه خود برداشته‌اند تا بدون مانع بتوانند به نیات و آمال کثیف و ناپاک خود برسند.

در زمان پیامبر اسلام ـ حضرت محمد (ص) ـ مشرکین مکه چقدر به اذیت و آزار آن فرستاده خداوند پرداختند ! این مطالب را خداوند در قران کریم برای پند و عبرت نسل آینده ذکر کرده است . تنها عاملی که این عده را به کارهای ناپسند وا داشته ، دنیا پرستی است .

هر چه از بدی‌ها بر سر انسان بیاید ، از مادیات و خود‌‌خواهی انسان است .

 در حدیثی چنین آمده است :                  (حب الدنیا رأس کل خطیئه)

آنها که مخالف راه انبیاء می‌روند بدانند و آگاه باشند که سرنوشتشان غیر از سرنوشت دوستانشان در تاریخ نخواهد بود و مخالفت آنها نیز از مادی بودن آنهاست و نه چیز دیگر

تو پنداری جهانی غیر از این نیست                   زمین و آسمانی غیر از این نیست !

و اما دسته دیگری که در جامعه راه قرآن و انبیا را الگوی خود قرار داده‌اند و همیشه سعی در اجرای فرامین خداوند متعال کرده‌‌اند ، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند بود . و به همین سبب است که جامعه اسلامی امروز در کشورمان به رهبری امام امت با گامهای استوار در جهت پیاده کردن احکام الهی پیش می‌تازد و جوانان حزب اللهی امت مسلمان نیز پرچمدار این نهضت در جبهه‌های حق علیه باطل هستند و این وارستگان مسلمان ،‌ دنیا را با تمام مظاهر فریبنده‌اش رها کرده و به اسلام روی آورده‌اند و در مسیر مقدس الهی،‌ صمیمانه به جهاد و کارزار با دشمنان دین حق برخاسته‌اند و اسلام نیز جز برپایه این نوع ایثارگری‌ها استوار است .

اساساً جانبازی در مسیر حق یعنی دست کشیدن و خالی شدن از هر چیزی که نفس را به رسوب کردن و باز‌نشستن فریب دهد و اوج گرفتن به سوی حیاتی جاودانه که همه چیز است و تعالی و کمال .

مسلماً اگر اندیشه و جان هر فردی سرشار از این هدف مقدس شود ، دیگر عذاب و شکنجه دشمن بر او کارگر

 نمی‌افتد ، چرا که او روح خود را چنان در آسمان بلند کمال اوج داده است و مجذوب جهان پر شکوه ابــدیت

 گردیده که هر نــوع مصیبت و دردی را که در این دنیای خاکی بر آخرت سنگینی می‌کند از یاد برده است .

در مسیر الی الله است که دوستان با صفا که روحی شعله‌ور از عشق به قربانی شدن در راه حق و پاسخ گفتن به ندای رهایی بخش خداوند و رسولش دارند گرد هم اجتماع می‌کنند تا جهانی که از همه زشتی‌ها و پستی‌ها مبراست بسازند .

تمامی این دوستان صمیمی در دنیا مجاهدان وفادار به حق بوده و هستند و در آخرت شهیدانی جاوید .

دل بر جهان مبند که این بی‌وفا عروس   ....   با هیچ کس شبی به محبت به سر نکرد

 (شاپور برزگر )

 

 

 

 

وصیت نامه سردار

وصیت نامه سردار شهید آقا مصطفی حامد پیشقدم

بسم الله الرحمن الرحیم

الهی چه زیباست ایّام دوستان تو با تو

چه زیباست معامله ایشان در آرزوی دیدار تو 

به نام خدایی که هستی بخشید و ما را  از نعمات دنیوی بهره مند ساخت و منّت نهاد مسلمان بودن و مبارزه در راه خویش را عطا فرمود.

ای عزیزان:

رهنمود های امام امّت را گوش فرا داده و عمل نمایید و نعمتی است بزرگ،که خدا برای هدایت مسلمانان قرار داده است . . . و این را بدانید که مسئولیت خطیری در قبال مسلمانان و خانواده شهداء دارید.

پروردگار عالم همه را به طریقی در زندگانی مورد امتحان قرار می دهد که باید با آغوش باز استقبال کرده و صراط مستقیم را پیش گیرد . . .

و امّا کسانی که به خاطر محبوبیت فردی و جاه و مقام مسئولیّتی یا کاری را قبول کردید بدانید که با تولید نارضایتی و تفرقه کاری از پیش نخواهد برد بلکه به ضلالت و بدبختی دچار خواهند گشت.

و بدانید که دین اسلام با خون آبیاری شده و مسلمین پذیرای هرگونه مشکلی خواهند بود تا که صدمه ای به اسلام وارد نشود.

برادرانم:

تقوا را پیشه خود سازید و مبارزه با درون خویش(مبارزه با نفس)را تا می توانید انجام دهید . . . برادرانم خود را به مادّیات سوق ندهید و تا پای جان از مکتب تشیَع دفاع کنید.

و من الله توفیق

مصطفی حامد پیشقدم 1364

 

سردار شهید اکبر جوادی

 

فرازهایی از وصیت نامه سردار شهید اکبر جوادی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

پس از عرض سـلام به پیشگـاه امـام زمان و نماینده برحقش ابراهیم زمان بت شکـن تاریخ رهبر عظـیم الشان انقلاب اسلامی امام خمینی و ملت شهید پرور و قهرمان ایران.

پدر و مادر و برادر و خواهر گرامیم و دوستان عزیز امکان دارد پس از چندی من از این دنیـا وداع کرده و فیض دیدار با شما را در این دنیـا نداشته باشم ان شاءَالله با نیتی پاک که از سرچشمه ایمان بخدا،در راه خـدا ،برای خدا و در جهت آزادی خلق خدا از دست استکبـار جهانی به سرکردگی امپریالیست های شرق و غرب جان خود را که خداوند متعال به من امانت داده به او پس بدهم.درست است که این دنیـا خداوند دنیا را محل امتحان قرار داده،درست است که من از میان شمامی روم ولی هدفم آیه مبارکه: شیرین است و زنـدگی در این دنیا لذت بخش،ولی حتماً این را می دانیم که:

«وَنُریدُ اَنَّمُنَ عَلی الّذینَ اُستِضعِفُوا»

است باقی می ماند و تمامی شتافتگان به سوی الله این هدف را دارند و در راه اسلام برای به ثمر رسیدن این قول الهی هر مسلمانی بایدبجنگد.برادران ودوستان گرامیم همه مسلمانان درقبال مسائل انقلاب مسئولند و هر مسلمانی باید سعی کند به این انقلاب خدمت نماید تا اینکه بگوید انقلاب برای ما چه کرده است بقول امام باید بگوید ما برای انقلاب چه کرده ایم.من ودیگر کسانی که شهیدشده اند دیگر شانس آنرا نداشتیم که بیشتر به این انقلاب خدمت کنیم ولی آنهایی که مانده اند باید بکوشند هر چه توان دارند در به ثمر رسیدن و تداوم و صدور این انقلاب اسلامی جهانی باید بکوشند.به نظر من برای آنکه بتوانید برای این انقلاب تداوم بدهید این انقلاب دریکجا نمانده و مانند آبی که در یک برکه مانده است فاسد شودتا نسل آینده نیز از پیروزیهای این قیام بهره مند شوند.

باید سعی نمایید که اول در خود زمینه آگاه شدن را بیافرینید و خود را کم کم به مسایل اسلامی که شدیداً نیاز است آگاه سازید زیرا انقلاب اسلامی است ما باید درباره اسلام مطالبی بدانیم و بعد سعی نماییم تمامی توده های مسلمانان نا آگاه را با آگاهی دادن از دست خرافات و اعتقاد داشتن به بعضی چیزهای خلاف اسلام برهانید و به آنها راه انتخاب کردن را بیاموزید.البته این انقلاب ما یک حسن بسیار خوبی دارد که مانند سیلی است خروشان که می رود سوی الله و هر نیروئی تا دراین جریان است با این جریان می رود ولی موقعی که بخواهد کوچکترین مقاومتی در مقابل این جریان انجام بدهد فوراً این سیل او را خفه کرده و بدور می اندازد.لذا ای کاش من صدها بار زنده می شدم و هر بارش را در راه اسلام مِن جمله آزادی قدس عزیز فدا می کردم و درآنجا به امامت پدرمان،یار دلسوزمان و رهبر عزیزمان امام،نماز پیروزی بر پا می کردیم مسائل خیلی زیاد است انقلاب ما خیلی وسیع است و طبعاً در ابعاد زیادتری گسترش یافته و می یابد و شما ای آنانیکه می مانید شما باید زینب وار باشید و پیام خون شهیدان را و پیام خون شهیدان زنده را که همان آیه مبارکه:

«وَ نُریدُ اَنَّمُنَّ عَلَی اَلذین»

 است به ثمر برسانید و این انقلاب را به رهبری امام به صاحب اصلیش بسپارید شما مسئولید اگر این انقلاب کوچکترین صدمه ای ببیند یا کوچکترین انحرافی پیدا کند در این صورت خدای نکرده انقلاب ما منحرف شده و یا نابود گردد شما به آن امانتی که خدا داده است خیانت نموده اید پس سعی کنید خوب نگهداری کنید.

خانواده گرامیم وقتی خبر شهادت مرا شنیدید خدا را سپاس بگوئید و شکر کنید که چنین مقامی نصیب فرزندتان شده است در خاتمه متذکر می شوم که فرمایشات امام را که از خود امام زمان الهام می گیرند و هر لحظه و هر آن با او در ارتباط هستند گوش بکنید.

 وقتی بدن پاره پاره مرا آوردند وصیّت می کنم که لباسهای رزمم را از بدنم جدا ننمائید و آنها را همانطور که خون آلود است با مـن بگذارید زیرا می خواهم همانطور که بدنـم خونی است در نزد خدا با همان لبـاسها بروم که خدا آنها را ارزش می نهـد. پس مرا با همان لبـاسها در وادی رحمت یا در صورت امکان در بهشت زهراء دفن نمایید.در خاتمه پیروزی تمامی رزمندگان جمهوری اسلامی را از خداوند متعال خواستارم و با این دعا که خیلی هم دوست دارم و همیشه هم تکرار می کنم به وصیتم خاتمه می دهم.

خدایا:      

ترا به جان مهدی ترا به جان کسانی که آنها را دوست داری ترا به جان کسانیکه رستگارند و پرهیزگار، امام ما را تـا انقلاب مهدی حفظ نمـای و او را همچنان شاداب و خنـدان نگهدار.تا این انقلاب را به صاحب اصـلی بسپارد.

«وَاَلسلامُ عَلَیکُم و علی عبادِ اللهِ الصالِِِحین»