وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

دستگیری «عبدالمالک ریگی»

 

به گزارش ایسنا، روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات مهم عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران را بازداشت کردند؛ در سوابق سیاه جنایات ریگی، ترور، آدم‌ربایی، ایجاد ناامنی و در آخرین اقدام بمب‌گذاری منجر به شهادت شهید شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ، سردار شهید محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و جمعی از سران طوایف بلوچ در مهرماه گذشته به ثبت رسیده است.

ریگی در طول این جنایات تروریستی همواره از خاک برخی کشورهای همسایه، چون پاکستان برای اختفای خود و عواملش استفاده می‌کرد که این امر به ویژه پس از شهادت سردار شوشتری موجب اعلام رسمی نارضایتی مقامات کشورمان و تاکید بر اقدام عاجل دستگاه امنیتی پاکستان برای فراهم‌کردن زمینه دستگیری این تروریست شده بود؛ گرچه بر اساس اعلام وزیر اطلاعات، اقدام اخیر بدون همکاری اطلاعاتی کشورهای دیگر انجام شده است.

آخرین اخبار از عملیات دستگیری ( ادامه مطلب )

آخرین اخبار از عملیات دستگیری

در همین ارتباط، وزیر اطلاعات در یک نشست خبری که در حال برگزاری است با تایید خبر دستگیری عبدالمالک ریگی از وجود اسنادی متقن و قوی مبنی بر همکاری این شرور تروریست با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اسراییل، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ساعاتی پس از دستگیری عبدالمالک ریگی که به گفته‌ی وی در فضای جمهوری اسلامی ایران رخ داد، با ارائه‌ی اسنادی که از همکاری این شرور تروریست با سرویس‌های اطلاعاتی مذکور خبر می‌داد، اعلام کرد که در دستگیری این شرور تروریست، سربازان گمنام امام زمان (عج) به تنهایی و بدون کوچک‌ترین همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر از جمله کشورهای منطقه وارد عمل شده و با موفقیت عملیات خود را به نتیجه رساندند.

وزیر کشور نیز در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: عبدالمالک ریگی در خارج از کشور دستگیر و به داخل کشور منتقل شده است.

مصطفی محمدنجار صبح روز سه‌شنبه در فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران دولت اظهار کرد: ریگی که با حمایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه و کمک‌های بیگانگان دست به شرارت در داخل کشور می‌زد از مدت‌ها قبل توسط نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت کنترل بود و نهایتا با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در فرصت زمانی مناسب به اتفاق نفراتی که همراهش بودند، دستگیر شد.

وی این امر را نشان‌دهنده اشراف امنیتی و اطلاعاتی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی دانست.

نجار هم‌چنین با تبریک به مقام معظم رهبری و مردم ایران و تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی اظهار کرد: ریگی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر برای طراحی توطئه و شرارت جدید عازم بود که به کمک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که از قبل توری را در این ارتباط پهن کرده بودند، دستگیر و به داخل کشور منتقل شد و اکنون در چنگال عدالت ملت ایران قرار دارد.

وزیر کشور با بیان این‌که " جزئیات دستگیری ریگی به زودی اعلام می‌شود" گفت: وی را اکنون به داخل کشور منتقل کرده‌ایم.

دادستان زاهدان نیز با اعلام تشکیل پرونده‌ برای عبدالمالک ریگی، گفت: عبدالمالک ریگی در دادگستری استان سیستان و بلوچستان به صورت علنی محاکمه خواهد شد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی، اظهار کرد: با توجه به اینکه اعضای گروهک تروریستی ریگی اقتدار جمهوری اسلامی را دیدند و مشاهده کردند سردسته‌شان با وجود برخورداری از تمام امکانات به راحتی دستگیر شد، فرصت دارند سریعا از جمهوری اسلامی تقاضای تامین کنند تا تقاضای آنها بررسی شود و اعضای این گروهک مورد رافت اسلامی قرار گیرند.

دادستان زاهدان در ادامه خطاب به آنهایی که از اجرا نشدن حکم عبدالحمید ریگی برادر ریگی انتقاد داشتند، گفت: دستگیری عبدالمالک ریگی نتیجه‌ اجرا نشدن این حکم بود.

وی درباره‌ احتمال واکنش اعضای گروهک تروریستی نسبت به بازداشت سرکرده‌شان، گفت: نظام اشراف اطلاعاتی کامل دارد و مشکلی پیش نمی‌آید و طرفداران عبدالمالک ریگی راهی جز تسلیم ندارند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز با بیان این‌که عبدالمالک ریگی با انجام کار اطلاعاتی دقیق از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شده، تصریح کرد که پاکستان در این زمینه کمکی نکرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در تشریح نحوه‌ دستگیری عبدالمالک ریگی، اظهار کرد: ریگی در حال مسافرت به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بود و از آنجا که از کریدور هوایی ایران استفاده می‌کرد این موضوع با انجام کار اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) برملا شد و هواپیما در یکی از مراکز استان‌های کشور به زمین نشست و وی دستگیر شد.

وی اعلام کرد که عبدالمالک ریگی در حال حاضر در داخل کشور و تحویل مقامات امنیتی است.

برقراری امنیت کامل در سیستان و بلوچستان 

هم‌چنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از آمادگی پلیس برای حفظ امنیت این استان با توجه به دستگیری «عبدالمالک ریگی» خبر داد.

سردار نیک‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این که خبر دستگیری «عبدالمالک ریگی» توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر خوشی بود، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع کلیه تحرکات در سطح استان با به کارگیری تمام توان و امکانات پلیس تحت کنترل قرار دارد.

وی اضافه کرد: پلیس با همکاری مردم اجازه هیچ گونه اقدام و یا تحرکی را به فردی نخواهد داد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان وضعیت امنیتی این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تا کنون هیچ مورد خاص امنیتی رخ نداده است و پلیس هم با تمام توان همچون گذشته آمادگی کامل برای تامین امنیت استان را دارد و اوضاع تحت کنترل است.

نیک‌جو یادآور شد: با توجه به دستگیری «عبدالمالک ریگی» خوشحالی و شادمانی در بین مردم سیستان و بلوچستان ملموس و مشهود است.

اظهار خرسندی مسوولان و مقامات کشور  

معاون اول رییس‌جمهور در این ارتباط در پیامی گفت: موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور را به رهبر فرزانه انقلاب و ملت عزیز ایران تبریک می‌گوییم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدرضا رحیمی افزود: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در یک عملیات جسورانه و در پی ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، موفق به بازداشت یکی از شرورترین تروریست‌های جهان شدند و به این ترتیب اقتدار و کارآمدی خود را در برآورده ساختن خواسته به حق و انتظار بدیهی مردم نشان دادند.

وی افزود: این موفقیت در واقع عمل به همان وعده‌ای است که رییس‌جمهور در پیام خود به مناسبت شهادت سردار شوشتری داده بود.

در پیام دکتر محمود احمدی‌نژاد آمده بود: «به ملت عزیز و خصوصا مردم شریف استان سیستان وبلوچستان اطمینان می‌دهم که جنایتکاران پاسخ این اعمال ضد مردمی خود را به زودی دریافت خواهند کرد.»

هم‌چنین محمدحسین ابوترابی فرد، نایب‌رییس مجلس در جلسه علنی امروز، در سخنانی گفت: لازم می‌دانم از اقدام ارزشمند، عزت‌آفرین و افتخاربخش سربازان گمنام و جان برکف منجی عالم بشریت، ‌امام عصر – ارواحنا فداه- نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در ارتباط با فراهم آوردن زمینه دستگیری و بازداشت سرکرده گروهک جنایتکار ریگی که در این سال‌های اخیر جنایات تاسوکی، بارزین بم کرمان، نوبندیان چابهار و فارا.. ، مسجد حضرت علی بن‌ابیطالب زاهدان، پیشین شهرستان سرباز، به دست جنایت‌بار او شکل گرفت، قدردانی کنم و آن را به ملت ایران تبریک بگویم.

به گفته وی آنچه اتفاق افتاد و سربازان غیور این نظام، ‌یاران جان بر کف امام عصر- ارواحنا فداه- رقم زدند، تجسم زیبایی است از اوج اقتدار امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران.

نایب‌رییس مجلس ادامه داد: نظام از این ظرفیت بالا بهره‌مند است که می‌تواند در برابر دسیسه‌ نظام استکبار و توطئه آمریکای جنایتکار و مزدورانش با اندیشه برآمده از اعتقاد، ایمان، ‌ایثاری ستودنی و با پشتوانه علمی، کارشناسی و اطلاعاتی و امنیتی این گونه دست تبهکاران را قطع کند و زمینه آرامش خاطر و امنیت ملت عزیز ایران خصوصا مردم شریف، بزرگوار و وفادار استان سیستان و بلوچستان را فراهم آورد.

به گفته وی امروز بیش از همه مردم شریف زاهدان، از این اقدام نظام جمهوری اسلامی مسرورند.

ابوترابی‌فرد، اظهار امیدواری کرد که در پرتو اقتدار نظام جمهوری اسلامی ملت عزیز ایران بر اوج اقتدار و عزت حرکت کنند و برگ‌های زرینی از حرکت بالنده و افتخار‌آفرین خود و امت اسلام را رقم بزنند.

سخنان ابوترابی‌فرد در حالیکه بار دیگر از دست اندرکارانی که در این کار بزرگ زمینه عزت و اقتدار ملت ایران و امت اسلام را فراهم آوردند، قدردانی می‌کرد، با فریاد الله‌اکبر نمایندگان مورد استقبال قرار گرفت.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز دستگیری عبدالمالک ریگی را نشانگر اقتدار ایران عنوان کرد و گفت: عده‌ای می‌خواستند با برجسته کردن برخی چهره‌ها امنیت ایران را متزلزل نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در خانه ملت با تشکر از عملکرد مجموعه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در دستگیری عبدالمالک ریگی اظهار داشت: این اقدام نشانگر اقتدار ایران بود، چرا که برخی به دنبال آن بودند که با برجسته کردن این قبیل چهره‌ها، امنیت ایران را متزلزل نشان دهند. این امر هم‌چنین نشانگر این بود که ایران بر روی امنیت شهروندان خود حساس است.

وی اضافه کرد: آشکار بود که برخی سرویس‌های امنیتی خارجی و همسایه، این جریان را هدایت می‌کرد، اما جمهوری اسلامی ایران این موفقیت را به دست آورد که وی را دستگیر کند.

جلالی با یادآوری این مساله که اگر مبارزه با ترور و تروریست برای قدرت‌های غربی جدی است وقتی این دستگیری انجام شد باید اظهار خوشحالی کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهدیم که تروریست‌ها در دنیا به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌شوند و باید دید واکنش آنها نسبت به بحث تروریسم چیست و چه عکس‌العملی نشان می‌دهند. افکار عمومی دنیا این قبیل عکس‌العمل‌ها را می‌فهمند که آیا آنها در مبارزه با تروریسم جدی هستند یا خیر.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر: 8812-02568 
نظرات 3 + ارسال نظر
مجتبی بهجت جمعه 14 اسفند 1388 ساعت 11:52 ق.ظ http://shahadat-h.blogfa .com

دتگری این سنگدل سجده ی شکر دارد

مرتضی مهرورز یکشنبه 23 اسفند 1388 ساعت 08:26 ب.ظ http://link313m.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما...
مدیر لینک باکس مذهبی 313m : لینک باکس مذهبی 313m یک سال است که راه اندازی شده و هم اکنون آماده دریافت لینک از سایت و وبلاگ های مذهبی می باشد.
از شما دعوت می شود که جهت ارسال لینک خود برای قرار گرفتن در لینک باکس اقدام نمایید.
لینک ها در لینک باکس به سه صورت قرار می گیرد :
1- لینک ویژه ( بازدید بالای 70 )
2- لینک سایت ( بازدید بالای 30 )
3- لینک وبلاگ ( بازدید بالای 15 )
لینک های این لینک باکس کاملا مذهبی می باشد و لینک های غیر مذهبی و غیر اخلاقی در آن جایی ندارند.
هدف ما از راه اندازی این لینک باکس این بود که لینک سایت وبلاگ های مذهبی در محیطی مذهبی و در لینک باکس مذهبی قرار گیرد، نه در لینک باکس های غیر مذهبی و در کنار لینک های غیر مذهبی و غیر اخلاقی.
همچنین در لینک باکس امکان تبلیغ به صورت بنز با سایز (60*468) فراهم شده. (توضیحات در لینک باکس)
در صورتی که وبسایت شما روزانه بیش از 300 بازدید دارد می توانید یک بنز تبلیغاتی به صورت رایگان در لینک باکس قرار دهید. در غیر این صورت می توانید از تبلیغات به صورت پولی استفاده کنید. که برای وبلاگ های مذهبی ماهیانه 4 هزار تومان و سایت های مذهبی ماهیانه 6 هزار تومان است.
در صورتی که بنز (لوگو) تبلیغاتی ندارید مدیر لینک باکس با هزینه بسیار ناچیز نسبت به طراحی بنز برای شما اقدام می نماید. (توضیحات در لینک باکس)
در پایان قابل ذکر است که گفته شود نام این لینک باکس از 313 نفر اصحاب حضرت مهدی (عج) نشأت گرفته شده است.
منتظــر شــمـا هســتیم ...
با آرزوی موفقیت برای شما زیر سایه امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انشالله...

س یکشنبه 30 خرداد 1389 ساعت 05:46 ب.ظ

شهادتت مبارک
عبدالمالک ریگی مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر بلوچستان امروز صبح بدست بیچاره ترین و مفلوک ترین انسان های روی زمین شهید گردیید به عبدالحمید و عبدالغفور پیوست و چه
خوشبختی سعادتی از این بیش که به آرزوی دیرنش رسید گرچه امروز برای بلوچستان و تمام آزادی خواهان روز تلخیست اما همگان می دانند شیر بلوچستان سالها قبل که
اسلحه بر دست گرفت آماده شهادت بود مطمئنا این شهادت نقطه عطفی در سیتم فرماندهی مذاکرات جنبش با دولت و عملیات های آن خواهد بود و متجاوزان بزودی در شعله های سر کش خشم مجاهدان خواهند سوخت
بسیار زود تر از آنکه تصورش را می کنند چرا که کسانی که به پایگاه های جنبش اخیرا سر زده اند از آمادگی نیروها و غیرت و همتشان ابراز تعجب نموده اند البته لازم می دانم یادآور شوم چون فیلمی از نحوه شهادت رهبر جنبش نیست نوع شهادتش معلوم نبوده و به نظر من این وحشیان به طریق دیگری اورا شهید کرده اند که پاسخ خواهند گرفت انشالله
س-میربلوچ زهی از خاش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد