وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

اربعین حسینی، باکاروان عشق

اینک قریب چهل روز از غروب غم فزای شهادت شقایق‌ها می‌گذرد؛ و اینک از صدای نحص شلاق خزان بر پیکر آلاله‌ها، اربعینی می‌گذرد و اسارت، سیلی، غربت، فریاد و بیدارگری سهم حاملان پیغام قاصدک های عترت و عظمت شد.

از آن روز تا امروز چهل روز در سوگ ابرمردی نشستیم که حیات اسلام مدیون رگ‌های پاره پاره اوست. قصه سر و نیزه، قصه لب‌های خونین و قرآن، قصه سیلی و صورت گلگون کودک غمگین و تمام حقیقت هایی که هر سال از پرده چشمان ما می گذرد را شنیده ایم.

اربعینی با دختر کوچک حسین (ع) مهر را در آغوش گرفتیم، ناله زدیم، درد دل‌ها گفتیم و شکوه‌ها روانه کردیم. اربعینی از عمق جان، فریاد یا حسین کشیدیم، بر سینه زدیم و خنده را حرام کردیم.

کربلا؛ این خارستان خشک و بی‌آب، دریای انسانیت و کمال است، اقیانوس بی کرانه‌ای است که در آن گوهر همه عظمت‌ها و خوبی‌ها به رنگ مظلومیت، یافتنی است؛ اما غواص قهار می‌طلبد. و هر کدام به فراخور حالمان از کربلا، محرم، عاشورا و اربعین، برداشتی داریم و بر اساس آن قضاوتی ....

در زیارت اربعین پیرامون فلسفه آن آمده است: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک عن الجهاله و حیره‌الظلاله: حسین علیه السلام خون قلبش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.

و شیعه همیشه و در تمامى روزهاى سوگوارى حضرت سیدالشهداء علیه ‌السلام و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزادارى کوتاهى نکرده و از اینجاست که امام حسن عسکرى ‏علیه‏‌السلام زیارت اربعین را از علایم ایمان شمرده است.

آرى، تنها زیارت اربعین سیدالشهداء علیه‏ السلام است که مؤمن خالص را از دیگران تمیز مى‏دهد، و دوستان اهل بیت‏ علیهم‏ السلام را از غیر آنان جدا مى ‌کند. و مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار نهضت‏ حسین ‏علیه‏ السلام فراموش شود و در قدردانى و شرکت در هدف آن حضرت کوتاهى نورزد.

پیروان و دوستان امام حسین ‏علیه‏ السلام امیدوارند تا از این طریق مشمول این حدیث نبوى شوند که جابر بن عبدالله انصارى - از صحابه رسول خداصلى الله علیه و آله و سلم و نخستین زائر قبر حضرت ابا‏‌عبدالله در اولین اربعین سیدالشهداء روایت کرده است: «کسى که قومى را دوست دارد با آنها محشور مى ‌شود و کسى که عمل قومى را دوست دارد با ایشان شریک مى‌‏باشد».

نظرات 1 + ارسال نظر
شبکه اجتماعی حامیان ولایت یکشنبه 18 بهمن 1388 ساعت 12:28 ب.ظ http://velayatmadaran.com

زنجیره وبلاگی فجرآفرینان
زنجیره وبلاگی فجرآفرینان
این بار نوبت ماست تا در بهمن 88 نقش خویش را در دفاع از انقلاب و ولایت ایفا نموده و مانند فجرآفرینان سال 57 که به امامت امام خمینی حماسه انقلاب اسلامی را خلق نمودند، ما نیز با اقتدا به امام خامنه ای انقلابی اسلامی در فضای نت برپا نموده و فجرآفرینان سال 88 باشیم.
زنجیره وبلاگی فجرآفرینان با هدف به وجود آوردن یک جنبش وبلاگی به مناسبت ایام الله دهه فجر که دشمن قصد کرده در آن شادی ملت را به کامشان تلخ نماید و همچنین ایجاد اتحاد در صفوف وبلاگ نویسان مومن و متعهد و ولایی برای اثر بخشی و انسجام هر چه بیشتر فعالیتهای انقلابی شکل گرفته است.
از کلیه دوستانی که قصد دارند در این فرصت با حضور پررنگ و بانشاط خود عرصه را بر معاندین و مخالفین نظام و ولایت تنگ نموده و مقدمات وارد کردن شکست سنگین دشمن در این جبهه را فراهم آورند دعوت می شود تا با پیوستن به این زنجیره وبلاگی حمایت همه جانبه خویش را از اتحاد وبلاگ نویسان ولایی اعلام نمایند.
دوستانی که تمایل دارند در این حرکت مبارک شرکت نمایند می توانند با مراجعه به آدرس
http://imamkhamenei.ning.com/group/weblod
و عضویت در گروه زنجیره وبلاگی فجرآفرینان و معرفی وبلاگ خود آمادگی خویش را اعلام نموده، و با قرار دادن لوگوی این حرکت در وبلاگ خویش و دعوت از کلیه دوستانی که پیوستن آنها را در به ثمر رساندن این حرکت مفید می دانند، موجبات تشکیل بزرگترین زنجیره وبلاگی دوستان ولایت را فراهم آورند.
بی شک همراهی و همدلی دوستان در این زمینه و برداشتن گام های محکم بعدی خواهد توانست در خلق حماسه ای دیگر مانند حماسه 9 دی موثر بوده و مقدمات شکل گیری انقلاب اسلامی در فضای اینترنت را به وجود آورد.

نظر برای وبلاگ¬ها
به پاخیزیم و این فضای آلوده را پاک‌سازی کنیم. به شبکه اجتماعی حامیان ولایت بپیوندید تا با کمک هم به مقابله با دشمنان بپردازیم. http://velayatmadaran.com/ ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد