وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

وبلاگ شهیدان / خاطرات / پیام شهدا / زندگینامه / وصیت نامه /

وصیت نامه / الهی نامه / زندگینامه / پیام شهدا / عملیات ها / عکس های شهدا/یاد و خاطره شهدا/۸ سال دفاع مقدس / پیام شهدا

علیرضا نجد محتشم

وصیت نامه شهید علیرضا نجد محتشم  

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«لا حول و لا قوه الا با الله العلی العظیم»

وبعد قال الله تعالی : ولنبلونکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون.

الحمدالله و المنه خداوند تعالی سعادت جبهه رفتن را نصیب ما هم کرد و پیش از این از خداوند میخواهم که ما را در امتحانات ثابت قدم نماید تا بتوانیم بیشتر در مسیر الله قدم برداریم هدف ما از جبهه رفتن فقط محض رضای خداوند تبارک و تعالی میباشد و فقط برای سرفرازی دین اسلام در کل جهان میباشد و این نویدی است که قرآن برای ما داده است و چون دیده و شنیده ایم که حتی امامان و پیامبران ما همه در راه اسلام جانشان را فدا کرده اند پس جان ما در مقابل اسلام چه ارزشی دارد و از خداوند منان توفیق شهید شدن را خواهانم.

 علی (ع) می فرماید: ((الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیات فی موتکم قاهرین))

ترجمه زندگی با ذلت توام شود برای شما مرگ است و مرگ با سربلندی افتخار و حیات و زندگی است امروز ما باید تمام فرمایشات ائمه الهدی و امامان علیه السلام را سرمشق خود قرار داده و راه آنان را ادامه دهیم.

امروز ما با آگاهی تمام و شناخت کافی در این راه گام نهاده ایم و برای تحقق یافتن دین خدا در روی زمین به این عمل قدم گذاشته ایم و از خدا می خواهم اگر شهادت نصیب ما گردید مجهول و گمنام بسوی دوستان و عاشقان برویم و باز از خدا میخواهم در راه دینش قطعه قطعه و یا به آن صورت خاکسترم را بادها برای بازماندگان ببرد چون در مقابل شهیدان جزء خاک و خاکستری بیش نیستم بار پروردگارا آنچه که برای نوشتن این وصیت فکر می کنم همه اش ازآن توست و آنچه الان در وجودم است همه اش را تو عطا فرموده و هر عملی که برای رضای تو انجام میدهم و همه وجود ما از اراده توست من برای انجام فرایض هیچ چیز از تو ندارم و هیچ اراده ای برای انجام آن ندارم و هیچ توانی برای کاری ندارم آنچه است ازآن توست خدایا من هیچم در مقابل تو پس این وجود نا قابل را پذیرای درگاهت بگردان.

و چند کلمه ای اگر قابلیت گفتن برایم باشد برای ملت عرض میکنم امروز روز امتحان و روز میدان و روز بازار خرید است اگر کسی ارز بهتری تهیه نماید فردا رو سفید خواهد بود و گرنه برعکس آن میشود امروز روز ایثار و روز جنگ با کفار و روز جهاد است هرکس پشت به این نعمت الهی بکند عاقبت زیان خواهد دید.

دیگر چنین تاریخ ورق نخواهد خورد و رو سیاهی به ترسویان خواهد ماند والا همه خواهند مرد.

امروز تمام مردم مستضعف امیدشان به ایران است و مردم ایران برای ندای مظلومان لبیک     می گوید و دین خدا را در روی زمین به تحقق انجامد .

مردم قهرمان از امام عزیزمان هرچه قدر به رنج افتید دست نکشید مانند آن مجاهدی که پیر بود و در کربلا به زمین افتاد و در خون غوطه ور بود و زمین را با انگشتان خونین به آغوش        می چسباند و فریاد می زد عزیزانم یاور امام عزیزتان یعنی امام حسین ابن علی (ع) باشید و یک لحظه او را تنها نگذارید.

امروز شما هم در همه حال برای امام دعا کنید و یک لحظه از او غافل نباشید. همیشه در نظرتان باشد که شما امام پیری در جماران دارید و رهبری قاطع و به تمام شرایط رهبری دارای و سجاد زمان دارید از یادتان نرود.

امت اسلام زمانتان را خوب بشناسید نگذارید ماجرای قوم حضرت موسی (ع) به سر ما بیاید به آگاهیتان بیفزاید بیدار باشید هوشیار باشید و خودتان همیشه در صحنه باشید و زیاد وابسته به دنیا نباشید.

سخنی با خانواده ام داشته باشم :

پدر بزرگوارم حقیقتاًٍٍ در مقابل راٌفت و مهربانی تو عاجز مانده ام و از خداوند متعال می خواهم به مقام و عزت تو بیفزاید، زیرا برای رضای خدا و مردم مشکلات زیادی را تحمل کرده ای. پدر عزیزم بیا در حق من منت بگذار که نتوانستم در مشکلات خانه رسیدگی بکنم و از بازوی شما بگیرم پدر عزیزم از اینکه در مورد من متحمل مشکلات شده ای و برای رفاه من زیاد رنج    کشیده ای، خداوند جزای اعمالت را نیکو دهد. آنچه من بدی کردم و موجبات ناراحتیتان شما  شده ام،شما در حق من گذشت کن.

و اما مادر عزیزم درست است که تو از پدرم زیاد زحمات ما را متحمل شده اید و این را میدانم که قلب تو نرم تر از او و مهربانتر از پدرمان است تو را به حضرت زهرا (س) قسم میدهم در حق من آنچه بدی و ناراحتی دیده اید بگذر و از خداوند تعالی می خواهم در جهت مقام تو (شما) باشم. مادر عزیزم میدانم که تو راضی بودی و با دست خودت مرا به این سفر مقدس فرستادی و خودت وسائلم را جمع آوری کرده ای تو را به حق امام حسین (ع) و مادرش فاطمه زهرا (س) در نبودم به دشمنان داخلی و خارجی جای بهانه و جای نق زدن را نده و با قلبی پر از ایمان و اخلاص بر دهن یاوه گویان بزن که خیال باطلی نکنند و هیچ وقت برایم گریه و زاری نکن فقط برای مصیبت امام حسین و اولاد و اصحاب او گریه کنید و مواظب پدر عزیزم باشید که زیاد در این مورد فکر نکند و با روحیه ای قوی متحمل تمام مشکلات و ناملایماتها باشید.

و اما برادران عزیزم امیدوارم که شما نیز مرا ببخشید زیاد زحمتتان داده ام و از خداوند متعال می خواهم که همیشه توفیق خدمت به اسلام را پیدا بکنید و بیش از این به اسلام خدمت بکنید و این مسئله را برایتان ترسیم می کنم که امروز روز امتحان و روز میدان است و فردا روز پس دادن حساب است زیاد در فکر آن روز باشید امیدوارم که تفنگم را در زمین نگذارید و به        دیوصفتان تاریخ مهلت ندهید و روزگار را به رویشان سیاه بگردانید و فقط در فکرتان این باشد که به اسلام خدمت کنید نه برای انتقام کسی، همیشه خدا را در نظرتان داشته باشید و از تاریخ استفاده کنید که چه کسها در تاریخ زنده مانده اند و عاقبتشان چی شده، و در تمام مشکلات توکل به خدا بکنید و از هیچ چیز و از هیچ کس نترسید و ضمناً در راه اسلام بیش از اندازه فداکاری بکنید هدفتان فقط رضای خدا و اسلام باشد.

برادر بزرگوارم تو زیاد ما را تحمل کرده اید من در پیش شما همیشه خجل بودم که چرا نتوانستم از عهده زحمات شما بر آیم و امیدوارم که به بزرگواری خود مرا ببخشید و به خدا قسم زیاد سعی کردم که بتوانم در قبال زحمات شما کاری بکنم ولی نتوانستم انشاء ا... حتماً عوضش را خداوند برایت عطا فرماید.

برادران عزیزم مواظب پدر و مادرمان باشید و شما برای آنها قوت قلب بدهید که بهانه ای به فرصت طلبان داده نشود. به امید دیدار در قیامت، اگر به این زودی توفیق شهادت یافتم و لیاقت پروازبه سوی هدف یعنی خداوند اگر لطف و عنایتی و مرحمتی فرماید به جوار خودش دعوت نماید به امید روز پیروزی اسلام برکفر جهانی و در نهایت خواهر عزیزم شما هم مثل       حضرت زینب (ع) صبور باشید و هیچ وقت خودتان را ناراحتی نکنید و مانند سایر خواهران مقاوم و شکیبا باشید و خم به ابرو نیاورید و با روحیه ای قوی تحمل تمام مشکلات را بکنید و در پیش دوستان و آشنایان سر ما را پائین و خجل نکنید و با شهامت ایثارگری مثل حضرت زینب (ع) پیام مرا به خواهران دیگر برسانید و فقط به امام حسین (ع) و اصحابش گریه کنید.

و ضمناً وسایل شخصی ام را هر جور مصلحت بدانید به آن صورت استفاده کنید و خلاصه ازمن راضی باشید و خدا از شما راضی باشد و امیدوارم موجب بخشش و رحمت خداوند در مورد من باشید.

 

                                                                                      والسلام     خداحافظ

نظرات 7 + ارسال نظر
پیاله ( لمس ) شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 09:55 ب.ظ http://piyaleh.blogfa.com/

یاااااااااااا هوووووووووووووو

سلاااااااااااااام خوبی ؟

ببین اگه دوستداشتی خبرم کن تا تبادل لینک کنیم

در آاااااااااااااارااااااااااااااامش حق مستقر باشی

قربونت برم . خواهرت پیاله

مارمولک یکشنبه 19 اسفند 1386 ساعت 03:12 ب.ظ

ایول

پیاله ( لمس ) دوشنبه 20 اسفند 1386 ساعت 03:04 ق.ظ

سلااااااااااااام داداش گلم . چشم من همین الان لینکت می کنم . درضمن روح عمو جان شاااااااااااااااااااد .

قربونت بشم . خواهرت پیاله .

حریم یاس پنج‌شنبه 23 اسفند 1386 ساعت 11:09 ق.ظ http://harimeyas.ir

سلام دوست گرامی
وبلاگ بسیار کامل و جامعی داری
برات آرزوی موفقیت میکنم.
اگر موافق باشید تبادل لینک داشته باشیم
یاعلی.

صدف سه‌شنبه 28 اسفند 1386 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبیه

سید محمد علی صفری یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 08:07 ب.ظ http://www.yarane-naab.blogfa.com

سلام
اگر مایلید در مسابقه اینترنتی وبلاگ یاران ناب شرکت کنید > حتما به وب سایت من جهت ثبت نام یه سر بزنید
التماس دعا

admin پنج‌شنبه 13 تیر 1387 ساعت 04:14 ب.ظ http://p30stars.net

با درود و سلام خدمت شما دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.من admin هستم. و فرومی آموزشی،علمی و تخصصی برای تمام ایرانیان راه اندازی کردم. خوشحال می شوم از تخصص و مهارت شما به عنوان مدیری لایق و کاردان بهره مند شوم.درصورت علاقه بازدیدی بفرمایید.
www.p30stars.net
موفق باشید.منتظر حضور سبز شما هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد